بک لینک

بک لینک

تاریخ : دوشنبه 20 بهمن 1399 زمان : 15:35 | بازدید : 44
نویسنده : Admin | نظرات (0)

Image result for نحوه بک لینک گیری

 

انکرتکست URL یا عریان هم مانند نام تجاری می‌تواند بخشی از لینک‌های شما را شامل شود که در آن آدرس سایت به عنوان متن لینک قرار می‌گیرد. مثلاً:

 

www.novin.com

خدمات دیجیتال مارکتینگ با www.novin.com

آموزش سئو و بهینه‌سازی سایت در www.novin.com

انکرتکست متن اختصاصی 

 

احتمالاً برای رپرتاژ کمتر پیش می‌آید که شما متن اختصاصی برای لینک‌ها داشته باشید؛ چون این انکرتکست برای گرایشات جدیدی است که خود شما قرار است در اینترنت ایجاد کنید و گسترش دهید. مثلاً شرکت اپل اولین بار که Iphone را به بازار عرضه کرد، این کلمه را به عنوان انکرتکست اختصاصی خود رواج داد.

 

انکرتکست نام تجاری + کلمه کلیدی

 

این انکرتکست یکی از آن خوب‌های لینک‌سازی است؛ چون هم کاربرانی که در حال جستجوی کلمه کلیدی هستند، ممکن است رپورتاژ شما را ببینند و هم کسانی که رپورتاژ شما را می‌خوانند، از وجود برند شما در حوزه کلمه کلیدی موردنظر آگاه می‌شوند. به ویژه اگر شما یک کسب‌وکار کوچک و کمتر شناخته شده هستید، احتمالاً قرار نیست نام برند شما توسط کاربران جستجو شود؛ پس بهتر است که نام برند خود را در کنار کلمه کلیدی استفاده کنید. مثلاً گوگل ادز نوین.

 

آیا هیچ وقت نباید از کلمه کلیدی به عنوان انکرتکست استفاده کرد؟

 

با توجه به مطالب قبلی احتمالاً در مورد استفاده از انکرتکست exact match دچار تردید شدید ولی استرس نداشته باشید. از این نوع از انکرتکست هم می‌توانید استفاده کنید ولی حواستان به زیاده‌روی نکردن هم باشد. مثلاً یک‌بار کلمه کلیدی هدف را استفاده کنید. بار دوم آن را بخشی از یک عبارت قرار دهید (Partial Match) تا هم شما راضی باشید و هم گوگل از شما راضی باشد :). مثلاً اگر کلمه کلیدی اصلی شما «تبلیغات گوگل» است، متن‌های زیر برای لینک‌دهی مناسب هستند:

 

تبلیغات گوگل

تبلیغات گوگل نوین

خدمات تبلیغات گوگل شرکت نوین

تبلیغات هدفمند گوگل با www.novin.com

توجه: برای تکرار نشدن کلمه کلیدی می‌توانید از LSI‌ها یا عبارت‌های هم‌معنی آن استفاده کنید. مثلاً بازاریابی اینترنتی را به جای دیجیتال مارکتینگ به کار ببرید.

 

در مرحله آخر می‌توانید متن را طوری بنویسید که کلمه کلیدی در جمله باشد ولی در انکرتکست نام برند خود را بیاورید. مثلاً: برای انجام تبلیغات گوگل به سایت نوین مراجعه کنید. نگران این موضوع نباشید که کلمه کلیدیتان در انکرتکست قرار نگرفته است، گوگل همه چیز را می‌خواند؛ از جمله‌ای که لینک در آن قرار گرفته تا محتوای سایتی که به آن لینک داده شده است.

 

انکرتکست عمومی را فراموش کنید

 

لینک‌هایی که متن آن‌ها توصیف و نشانه‌ای از صفحه فرود آن ندارد، نه مورد پسند کاربر است و نه موتورهای جستجو. زمانی که در حال گذاشتن لینک در رپورتاژ خود هستید، بجای متن‌هایی مثل «اینجا کلیک کنید» و «پیج زیر را ببینید» از کلمه‌های توصیف‌کننده مشخص (مثل آموزش دیجیتال مارکتینگ) استفاده کنید. این کار به کاربران و موتور جستجو این امکان را می‌دهد که هنگام دنبال کردن این لینک، در یک نگاه، بدانند که چه چیزی باید انتظار داشته باشند.

 

لینک اسپم نسازید

وقتی متنی که به یک صفحه پیوند دادید، هیچ ارتباطی به کلیدواژه‌هایی که از آن صحبت کردید نداشته باشد، در واقع شما یک لینک اسپم ساختید؛ این کار هیچ ارزشی برای کاربر ندارد و گوگل هم هیچ خوشش نمی‌آید که کاربر را این‌گونه سر در گم کنید. البته این کار اصلاً با منطق جور در نمی‌آید و تنها دلیلی که برخی از این روش استفاده می‌کنند این است که می‌خواهند، از کلمات بی‌ربط ولی پر سرچ برای صفحات خودشان ورودی بگیرند، هر چند که در نهایت به ضررشان خواهد بود.

 

3. موقعیت لینک‌ها در متن رپورتاژ آگهی چگونه باشد؟

لینک‌هایی که برایتان اهیمت بیشتری دارند را در ابتدای متن قرار دهید تا راحت‌تر توسط خوانندگان دیده شود. گوگل نیز برای لینک‌هایی که در اوایل متن قرار می‌گیرد، ارزش و اعتبار بیشتری قائل است. دلیل این موضوع برای کسی روشن نیست. شاید به خاطر این است که لینک‌های بالای صفحه بیشتر کلیک می‌گیرند و گوگل در دیتای خود این را به‌عنوان با ارزش‌تر بودن ثبت می‌کند.

عده‌ای عقیده دارند که گوگل به همان ترتیبی که لینک‌ها را می‌خواند، اعتبار می‌دهد. یعنی به لینک اول اعتبار بیشتری می‌دهد و برای لینک‌های بعدی این اعتبار کمتر و کمتر می‌شود.

 

 

بازاریابی دیجیتال چیه و چه متعلقاتی داره؟!

تو این کتاب همه چیز بازاریابی دیجیتال رو بهت آموزش دادیم.

برای مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرید.

می‌خوام یاد بگیرم021-58438داخلی 1

آماده انتشار یک رپورتاژ خوب هستید؟

هیچ‌کدام از ما دقیق نمی‌دانیم، فردا قرار است گوگل در آپدیت‌هایش چه معیار و ملاک جدیدی را بررسی کند. شاید بک‌لینکی که امروز کلی ورودی می‌گیرد، فردا در انباری گوگل قرار بگیرد و کسی هم آن را نبینید؛ بنابراین همین الان مواردی که برای گوگل و لینک‌سازی مهم هستند یا ممکن است روزی مهم شوند را رعایت کنیم تا همیشه یک نتیجه پایدار داشته باشیم.

خب. این هم از پایان خوش سریال رپورتاژ و نکات ریز و درشتی که برای یک رپورتاژ حرفه‌ای لازم بود بدانیم. آماده انتشار یک رپورتاژ خوب برای کسب‌و کارتان هستید یا نه؟

 

برای سود رسانی به سئو مورد استفاده قرار میگیرند. 

از آنجایی که بک لینک های فالو باعث افزایش رتبه سئو سایت شما میگردند باید استراتژی خود را بر بهینه سازی و افزایش این لینک ها قرار دهید.

حال باید بدانیم که در چه سایت هایی بک لینک های فالو خود را ایجاد کنیم. اول باید بدانید سایتی که در آن لینک خود را قرار میدهید معتبر هست یانه. در صورت معتبر بودن میتوانید بک لینک چیست  لینک سازی را در آن انجام دهید در غیر اینصورت تنها زمان خود را تلف کرده اید.

انواع روش های بک لینک گیری

بک لینک پروفایلی : سایت هایی که میتوانید در آنها پروفایل ایجاد کنید. ممکن است به شما اجازه قرار دادن لینک را بدهند. در اینصورت به بک لینک های پروفایلی معروف میباشند. که البته اغلب نوفالو هستند.

بک لینک فرومی : در انجمن هایی که در حوزه فعالیت سایت شما قرار دارند و بازدید و کلیک بالایی برای آنها صورت میگیرد بک لینک فرومی گفته میشود. شما با مشارکت در پست ها ،یا قرار دادن مطلب و یا امضا خود کهخ لینک سایت شما است میتوانید بک لینک دریافت کنید.

بک لینک کامنتی : به هر نوع لینکی که در انتهای محتوای یک وب سایت به وسیله کاربران آن سایت ایجاد می شود بک لینک کامنتی می گویند. این نوع بک لینک ها اکثرا به صورت نوفالو و درصد پایینی از آنها فالو می باشند. 

بک لینک وبلاگی : برای قوی کردن سایت یک سری وبلاگ ساخته می شود. که میتوانید در آنها لینک سازی کنید به این نوع بک لینک ها بک لینک وبلاگی می گویند. این نوع بک لینک ها در قسمت های مختلف وبلاگ ساخته می شوند. تاثیر این بک لینک ها قبلا بسیار خوب بود ، در حال حاضر تاثیری کمی برای سئو سایت دارند.

بک لینک شبکه های اجتماعی : در انواع شبکه های اجتماعی با قراردادن مطلبی و لینک دادن به سایت خود میتوانید از آنها بک لینک دریافت کنید. باتوجه به اینکه شبکه های اجتماعی امروزه پر بازدید هستند میتوانند گزینه مناسبی برای بک لینک گیری به حساب بیایند. بنابراین اگر شما برای افزایش رتبه سایت خود از بک لینک در شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنید، باید بدانید این کار تأثیری در رنکینگ سایت شما ندارد.اما شما می‌توانیدبا تولید محتوای قوی و جذاب مخاطبین شبکه‌های اجتماعی خود را به بازدید از وب سایتتان ترغیب کنید.

بک لینک رپورتاژی : سایت های که رپورتاژ اگهی  انجام میدهند میتوانید با انتشار متنی از سایت خود که لینک موردنظرتان در آن وجود دارد بک لینک دریافت کنید. این سایت ها به دلیل اعتبار و بازدید بالا میتوانند گزینه خوبی برای ارتقاء سایت شما باشند.

بک لینک pbn  وب سایت های پرایویت (قابل دید عموم نیست) و از قدرت محتوایی و دامین آتوریتی بالایی برخوردار هستند. به این نوع بک لینک ها ، بک لینک pbn می گوییم . تاثیر بک لینک pbn برای سئو سایت فوق العاده است.

بک لینک دانشگاهی ( رپورتاژ دانشگاهی EDU ) : سایت های دانشگاه های معتبر جهان که اغلب دانشجویان ، محققان و اساتید دانشگاه ها به این نوع سایت ها دسترسی دارند. و از قدرت فوق العاده زیادی برخوردار هستند و همچنین از دید گوگل بسیار معتبر میباشند.

 

مواردی که باید در  ایجاد بک لینک فالو رعایت کنید

1-ایجاد پایه قوی 

باید کلمه کلیدی انتخابی شما سرچ بالایی داشته باشید. در غیر اینصورت با سرچ پایین شانس زیادی برای سئو شدن نخواهید داشت زیرا افراد زیادی کلمه مورد نظر شما را جستجو نمیکنند.

 

2- ایجاد بک لینک در سایت های معتبر و پر بازدید

برای ایجاد بک لینک میتوانید از روش های گوناگونی مانند بلاگ و انجمن و کامنت و دیگر موارد استفاده نمایید. در واقع این سایت ها سایت هایی هستند که بازدید بالایی دارند و میتوانید بک لینک های مناسبی از انها دریافت کنید. 

در مجموع راه های زیر به صورت خلاصه برای دریافت بک لینک فالو استفاده می شوند:

– ایجاد محتوای فوق العاده

سازی علم موشک نیست. هیچ باشگاه مخفی وجود ندارد که فقط تعداد کمی از افراد نخبه به آنها نحوه ایجاد لینک آموزش داده شود. هرکسی می تواند این کار را انجام دهد.

روند اساسی به شرح زیر است:

 

چیزی مناسب برای پیوند ایجاد کنید.

افرادی را پیدا کنید که علاقه مند به پیوند با شما هستند.

آن افراد را ترغیب کنید تا دقیقاً همان کار را انجام دهند.

مشکل؟ مرحله شماره 1 زمان و مهارت و دانش زیادی از صنعت شما می گیرد.

 

اما این چیزی است:

 

بیشتر مشاغل ، محصولات و خدمات از قبل شایسته پیوند هستند.

 

برای دریافت بک لینک لازم نیست ساعتهای بی شماری را صرف ایجاد یک اینفوگرافیک تعاملی همه آواز و همه رقص کنید. می توانید پیوندها را با استفاده از آنچه در وب سایت خود دارید بسازید و روند کار را به طرز چشمگیری تسریع کنید.

 

مدرک می خواهید؟ در اینجا پیوندی است که ما بدون ایجاد محتوای جدید به ahrefs.com رسیده ایم:

 

پیوند ahrefs

 

در این پست ، شما هفت روش ایجاد پیوند را یاد خواهید گرفت که می توانید بدون ایجاد محتوای جدید استفاده کنید. در اینجا روشهای ایجاد لینک وجود دارد:

 

پیگ بک کردن پیوندهای صفحه منابع رقبا

از شرکتی که با آنها رابطه فعلی دارید پیوند دریافت کنید

"ذکرهای پیوند نشده" را به پیوندها تبدیل کنید

در لیست های مربوط به بهترین x در y قرار بگیرید

به دنبال صفحاتی باشید که چندین رقبا را ذکر کرده اند ... اما شما را نمی گویید

دریافت پیوندهای انجمن (بله ، واقعاً)

سرقت لینک از محتوای کمتر شایسته (و مشاغل)

 

1. پیگ پی بک کردن پیوندهای صفحه منابع رقبا

در اینجا صفحه منبع به نظر می رسد:

 

 

نمونه ای از "صفحه منبع". توجه داشته باشید که این صفحه مفید قبلی دیگر وجود ندارد.

 

می بینید که آنچه را که روی قلع می گوید انجام می دهد - لیست ها و لینک ها به "منابع" است.

 

گرفتن پیوند از صفحات منابع مانند این یکی از قدیمی ترین روشهای کتاب است. اما نمی توانید پیوندهای صفحه منابع را دریافت کنید مگر اینکه منبع ارزشمندی برای ارتقا داشته باشید ، درست است؟ درست.

 

یک نکته مهم در اینجا این است که وقتی درباره منابع در این زمینه صحبت می کنیم ، لزوماً درباره پست های طولانی وبلاگ یا اینفوگرافیک های تعاملی صحبت نمی کنیم.

 

تجارت شما به خودی خود منبعی است.

 

برای نشان دادن منظور من از این کار ، به صفحه منابع بالا نگاه دقیق تری بیندازید.

 

مشاهده خواهید کرد که این سایت به بسیاری از شرکتهای مفید در صفحات اصلی - شرکتهای چاپی ، تصویرگرها و غیره - پیوند می بخشد زیرا همه آنها محصولات یا خدماتی را ارائه می دهند که برای طراحان مفید است.

 

در اینجا روشی است که بیشتر متخصصان سئو چیست سئو برای پیدا کردن و پیوند دادن از صفحات منابع استفاده می کنند:

 

از اپراتورهای جستجوی Google برای یافتن صفحات منابع مرتبط با طاقچه استفاده کنید (به عنوان مثال ، intitle: fitness inurl: منابع)

آنها را خراش دهید.

موارد ارزشمند را دنبال کنید.

این رویکرد کارساز است. اما دو مشکل وجود دارد:

 

مشکل شماره 1: خراشیدن گوگل وقت گیر است و به مهارت خاصی نیاز دارد. شما باید از ده ها یا صدها اپراتور جستجو استفاده کنید ، نتایج را برای همه آنها خراش دهید ، سپس لیست خود را در Excel یا Google Sheets ادغام کرده و از آنها جدا کنید. که ممکن است ساعتها طول بکشد.

 

مسئله شماره 2: تقریباً همیشه در پایان صفحات ناخواسته و ناخواسته را از بین می برید ، مانند آنهایی که فقط به منابع داخلی مانند این پیوند دارند:

ارسال نظر برای این مطلب


کد امنیتی رفرش